Over de Watersportvereniging Spakenburg

Jachthaven Nieuwboer was net gestart en er kon gevaren worden. Toch wilden de schippers en de havenmeesters meer. Bijvoorbeeld gezamenlijke vaartochten of wedstrijden organiseren. Daarom werd in 1972 Watersportvereniging Spakenburg opgericht. De vereniging bestaat dus al meer dan 50 jaar!

In de loop van de jaren zijn en worden veel activiteiten ondernomen. Vaartochten, zoals het meerdaagse Rondje Flevoland en dagtochten naar de oude en nieuwe havens aan de Zuidwal. Een aantal jaren hebben we tochten gemaakt met gehandicapte jongeren. We konden hen zo een leuke dag op het water geven. Daarnaast zijn zeilwedstrijden georganiseerd.

De Vrije Vaart en de Zeilschool Spakenburg zijn nu de belangrijkste activiteiten van de WSV. In het najaar en winter, als de we niet kunnen varen, houden we informatieavonden voor de leden en voor andere belangstellenden.

(vanaf 6 april 2016)

• Voorzitter: Albert van Halteren
  • Penningmeester & secretaris ai: Joris van Basten Batenburg
  • Bestuurslid Zeilschool:
  • Bestuursleden Vrije Vaart: Pieter Miedema en René Ruepert
  • Webredactie en communicatie: Susan van Gemeren

Contactgegevens Watersportvereniging Spakenburg

Postadres: p/a Zandkamp 200, 3828 GM Hoogland
Email: wsvs@live.nl
KvK: 40506311, RSIN 815 617 975
IBAN: NL46RABO 0312 4457 33

Contributie 2019: € 47,00 per jaar