Door René Ruepert –

Onze club bestaat nu al meer dan tien jaar en met erg veel inzet en enthousiasme tot volle wasdom gekomen door Paul, Maurice, Martin en Michiel. Wat er nu staat, mag met hoofdletters geschreven worden en is iets waar we fier op kunnen zijn. Het bestuur en wij met zijn allen..

Na zoveel jaren vrijwillige inzet is het goed te begrijpen dat het stokje nu overgedragen moet en kan worden aan andere enthousiastelingen binnen onze vereniging. Volledig te begrijpen en een natuurlijk proces…wat minder natuurlijk is dat nu het bestaansrecht van de vereniging in het geding komt. Er zijn naar waarschijnlijkheid volgend jaar minder vaste zeilboten waar we gebruik van kunnen maken, en een paar andere dragende leden van de vereniging hebben besloten bij een concurrerende zeilvereniging op de woensdagavond te gaan zeilen. Het tanende aantal actieve leden leidt ook tot zorg. Al met al wordt nu de vraag gesteld “…gaan we door of niet?” Mijn antwoord is: “Natuurlijk gaan we door! Wij gaan geen bakzeil halen!”. Wat we nu hebben is te waardevol en veel te leuk om zo maar mee te stoppen. Misschien moeten we de bakens wat verzetten, maar dat kunnen we!

Binnenkort is er een samenkomst van leden om de koers uit te zetten voor de vereniging. Laten we op een creatieve manier weer wind in de zeilen blazen. Met zijn allen de schoten aanhalen, en dan gaan we er weer als een speer vandoor! Wel recreatief natuurlijk, met een wijntje en chippie in de hand..
Help ons onze vereniging voort te laten bestaan en meld je aan als bemanningslid!